"Geleceğe atılan doğru bir adım..."
Bilgi Eğitim Bilgisayar Kursu Ders Notları

3D Max Kursu - 3D Max Kursları - Cylinder komutu ile silindir çizimi

Beşinci standard çizim komutu Cylinder komutudur.

Komuta girdikten sonra, fare yanlara çekilerek yarıçap ayarlanır ve tıklanır. Radius silindirimizin yarıçapı, Height ise yüksekliğine karşılık gelir.  Smooth işaretli olursa silindirin kenar hatları yumuşaktır, smooth un işaretini kaldırırsak köşeli ve kırık olur, smooth işaretli olmasına rağmen F9 a basıp render ettiğimizde silindirrin kenar hatları yeteri kadar yumuşak değilse sides ın karşındaki 18 olan değer artırılır 40-50 gibi. 

Yükseklik boyunca Z  de yanlara eğilip bükülmeyecekse  Height segment değerini 5  den 1 e indirirerek yüzey sayısınn gereksiz yere artmasını engelleyebiliriz.

Alt kısımdaki Slice On un önündeki kutucuk işaretlenerek silindirimizi yanlardan kesebiliriz. Buradaki Slice On kesme işleminin başlayacağı noktanın X den itibaren saatin tersi yöndeki açıyı, Slice To ise kesme işleminin biteceği noktanın X den itibaren saatin tersi yöndeki açıyı ifade eder. Slice On un işareti kaldırırsak yanlardan kesme işlemi iptal olur.